کتاب و سوالات روشها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی

فرمت: pdf

تعداد سوالات: 574 (شامل 340 سوال تستی و 234 به صورت سوال و جواب)

تعداد صفحات خلاصه کتاب: 114

تمامی سوالات دارای جواب هستند.

بانک سوالات و تست روشها و فنون تدریس 574 سوال روشها و فنون تدریس با جواب بهترین و کاملترین منبع درس روش ها و فنون تدریس در اینترنت ویژه آزمون های استخدامی مانند آزمون استخدامی آموزش و پرورش و ... خلاصه کتاب به صورت نکته به نکته و به صورت هایلایت می باشد و این کار خواندن آن را بسیار راحت می کند.

خرید و دانلود محصول

 

اگر قصد قبولی در آزمون را دارید بی خود وقت خود را در اینترنت برای منابع رایگان یا ارزان قیمت هدر ندهید. همیشه به دنبال کاملترین و بهترین باشید.

بسته پیش رو کاملترین و بهترین منبع درس روشها و فنون تدریس در اینترنت هست. پوشش کامل سوالات آزمون ها

بخشی از متن خلاصه کتاب:

فصل اول : نظریه های یادگیری اهداف فصل: ما می خواهیم در این فصل با مفاهیم یادگیری، تفاوت مفهوم یادگیری و عملکرد، عوامل مؤثر در یادگیری و نظریه های معروف یادگیری آشنا شویم. الف:تعریف یادگیری مهارت های خاصی می دانند و عده ای دیگر آن را انتقال مفاهیم علمی از فردی به فرد دیگر تصور می کنند. در این تعاریف مربی یا معلم نقش اساسی دارد و شاگرد چندان فعالیتی از خود نشان نمی دهد که باعث اختلال در امر یادگیری معنی دار می شود. رفتارگرایان یادگیری را تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری تعریف می کنند و از دیدگاه مکتب گشتالت یادگیری کسب بینش های جدید یا تغییر در بینش های گذشته است. آنچه در این دو تعریف مشترک است بحث تغییر است.کاملترین تعریفی که تا کنون از یادگیری توسط هیلگارد و مارکوئیز ارائه شده است عبارت است از فرآیند تغییرات نسبتا پایدار در رفتار بالقوه فرد بر اثر تجربه. آنچه این تعریف را متمایز کرده است در بر گرفتن موضوعات فرآیند، تغییر، نسبتا پایدار، رفتار بالقوه و تجربه است که مختصراَ هر کدام را تحلیل می کنیم. 1- یادگیری یک فرآیند است چون مانند فرآیند، بر اثر تعامل دائم فرد با محیط ،همیشه و در همه جا به طور پیوسته و مستمر صورت می گیرد. 2-یادگیری نوعی تغییر است اما نه هر تغییری بلکه تغییری که بتدریج حاصل شود و نسبتاَ ثابت و پایدار باشد. تغییرات و رفتار موردی، لحظه ای و تصادفی به هیچ وجه یادگیری نامیده نمی شود. 3- بالقوه بودن عمل یادگیری اشاره به این موضوع دارد که همیشه یادگیری به یک رفتار بالفعل تبدیل نمی شود و قابل اندازه گیری نیست. 4- یادگیری محصول تجربه است (تاًثیر متقابل فرد و محیط در یکدیگر) در واقع در این فرآیند کل شخصیت فرد در تمام ابعاد خود در فرآیند تعامل قرار می گیرد و تغییر پیدا می کند. ب: تفاوت بین یادگیری و عملکرد عملکرد تجلی تغییرات ناشی از یادگیری در قالب رفتارهای آشکار شده و قابل مشاهده، به عبارتی تبدیل رفتار بالقوه به رفتار بالفعل است. لازم به ذکر است که عملکرد شاخصی است که گاه یادگیری را به درستی و نسبتاَ واقعی و گاه به طریق نادرست نشان می دهد. ارزشیابی و عملکرد بندرت یادگیری شاگردان را به تمامی منعکس می کند. با چنین محدودیتی تنها راه اندازه گیری میزان یادگیری، مقایسه رفتار یادگیرنده پیش از تجربه و پس از آن است که اگر این رفتار گویای تغییر باشد یادگیری صورت گرفته است. باید توجه داشت تا حالت طلب و کشش و نیاز به یادگیری در یادگیرنده بوجود نیاید یادگیری به وقوع نمی پیوند. تست روشها و فنون تدریس با جواب

نمونه سوالات به دو بخش تقسیم می شود:

الف- 234 سوال به صورت سوال و جواب

ب- 340 سوال به صورت تستی

الف- برخی از سوالات (سوال و جواب):

 کدام مانع ارتباطی غالبا موجب اخلال در ارتباط کلامی می شود؟

جواب: انتقال منفی

چه کسی اعتقاد دارد که سرتاسر دانش آزمایشی و موقتی است؟

جواب: ریچارد ساکمن

گام سوم از الگوی حافظه ای چه نام دارد؟

جواب: بسط تخیلات حسی

در نظریه یادگیری ویگوتسکی؛ تاکید بر کدام روش آموزش است؟

جواب: اکتشافی هدایت شده

بر اساس کدام نظریه یادگیری و پیشرفت تحصیلی فراگیران به طور وسیعی با زمان یادگیری مرتبط است؟

جواب: یادگیری در حد تسلط - بلوم

هدف نهایی کدام الگوی تدریس؛ تشویق یادگیرندگان به تجربه و تولید دانش جدید است؟

جواب: کاوشگری

ب- برخی از سوالات تستی:

در کدام روش تدریس قدرت استدلال و رهبری و اعتماد به نفس تقویت می شود؟

1- بحث گروهی*                2- پرسش و پاسخ            3- حفظ و تکرار               4- نمایشی

در فرآیند تعلیم و تربیت چه نوع تفکری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در پرورش آن کوشش شود؟

1- تفکر علمی         2- تفکر خلاق*           3- تداعی آزاد                4- تحلیل کنترل نشده

در کدام طبقه حیطه شناختی، یادگیری به صورت عمیق تر حاصل می شود؟

1- ارزشیابی*                   2- ترکیب                    3- دانش                    4- ادراک

محتوای فایل (پس از خرید چه چیزی دریافت خواهید کرد):

1- خلاصه کتاب روش ها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی (114 صفحه pdf به صورت هایلایت)

2- 574 نمونه سوال روش ها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی(شامل 340 سوال تستی و 234 به صورت سوال و جواب)

خرید و دانلود محصول

محصولات مرتبط:

۸۴۰ تست توانایی های عمومی و ذهنی همراه با پاسخنامه(کلیک کنید)

نمونه سوالات طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن بخش ایمان به همراه جواب(کلیک کنید)

نمونه سوالات آیین نامه اجرایی مدارس مصوب ۱۴۰۰ به همراه پاسخ (کلیک کنید)

کتاب و تست تحریرالوسیله ابواب وکالت و شهادت به همراه جواب(کلیک کنید)

کتاب و تست و نمونه سوال بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به همراه جواب(کلیک کنید)

دانلود کتاب و تست نمونه سوالات مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب(کلیک کنید)

کتاب و تست رساله نوین آموزشی وصایای امام خمینی (ره) با جواب(کلیک کنید)

۴۳۲ تست قانون اساسی به همراه پاسخ تشریحی (کلیک کنید)