دانلود طرح درس فارسی دوم دبستان درس خرس کوچولو
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: DOCX
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 16
قیمت: 4000 تومان
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
مبانی نظری کاربرد رایانه در تعلیم و تربیت
مقدمه
مناقشه در مورد استفاده از رایانه در آموزش عمومی حداقل از سال ۱۹۸۳ آغاز شده است. یعنی از آن هنگام که کمیسیون ملی ارتقاء آموزش اقدام به انتشار گزارش خود (ملتی در معرض خطر) کرد که در آن به انتقاد شدید از ناکامی های آموزشی آمریکا پرداخته و آن را به مشکلات اقتصادی کشور نسبت داده بود: «برتری بی چون و چرای ها در تجارت، صنعت، علم و نوآوری های تکنولوژیکی که زمانی از آن ما بود اینک از جانب رقبا در سرتاسر جهان به چالش کشیده شده است... موج پیش پا افتادگی اکنون بنیادهای آموزشی جامعه ما را سست می کند و نقاط قوت ما را در مقام یک فرد و یک ملت مورد تهدید قرار می دهد. در خاتمه گزارش آمده است برای کمک به همگان باید خود را وقف اصلاح نظام آموزشی کنیم».
هشدارهای «ملتی در معرض خطر» هنگامی بیان شد که آمریکایی ها بکارگیری فناوری رایانه ای را آغاز کرده بودند آی بی.ام اولین رایانه شخصی را در سال ۱۹۸۱ وارد بازار کرده و در سال ۱۹۸۳ و ۶ میلیون دستگاه آن را فروخته بود. در سال ۱۹۸۴ شرکت اپل با معرفی مکینتاش به شهرت رسید. مکینتاش رایانه شخصی ای بود که رابطه گرافیکی و جدیدی داشت و علاوه بر صفحه کلید از ماوس نیز بهره می برد. هنوز یک دهه تا دوران محبوبیت اینترنت و وب جهان گستر مانده بود، اما در همان زمان آمریکایی ها احساس می کردند که تحولی اجتماعی در راه است و فرزندان آنها باید برای این تحول آماده شوند. آنگونه که تهیه کنندگان گزارش «ملتی در معرض خطر» گفته اند «یادگیری سرمایه گذاری ای اجتناب ناپذیر است که برای موفقیت در عصر اطلاعات نیازمند آنیم».
تا سال ۱۹۸۸ بیشتر از نیمی از افراد شاغل در ایالات متحده از رایانه استفاده می کردند. روند غالب در مدارس ایالات متحده به این صورت بود: به گفته پل استار یکی از بنیانگذاران امریکن پراسپکت «در بین سالهای ۱۹۸۱ و ۱۹۸۲ درصد مدارس دارای رایانه از ۱۸ درصد به ۹۸ درصد رسید و تعداد دانش آموز به ازای هر رایانه از ۱۲۵ به ۱۸ کاهش پیدا کرد.» بیشتر مدارس ابتدایی و راهنمایی رایانه های اپل را خریده بودند در حالی که دبیرستان ها اغلب به رایانه های دارای سیستم عامل - DOS و بعدها ویندوز - تمایل بیشترین نشان می دادند.
با پیشرفت فناوری رایانه، سطح نرم افزارهای آموزشی که به مدارس عرضه می شدند ارتقا یافت. آموزش با کمک رایانه (CAI) به صورت بالقوه روشی انقلابی برای یادگیری بوده است و می باشد. استار می نویسد «رایانه های شخصی و نرم افزارهای دارای کاربرد عام کار با رایانه را انعطاف پذیرتر کردند و به خوبی با حوزه ها و سبک های مختلف یادگیری خود را تطبیق دادند». او اضافه می کند «رایانه برخلاف تصاویر متحرک رادیو و تلویزیون ظرفیت بیشتری برای فعالیتهای تعریف شده از جانب آموزگار و دانش آموز محور دارد».
در اوایل دهه ۱۹۹۰ با رشد سریع اینترنت و وب جهان گستر جنبش استفاده از رایانه در کلاس درس جان دوباره ای گرفت. بسیاری از والدین و آموزگاران امید داشتند که اینترنت با ایجاد پیوند میان کلاس های درس و دنیای بیرون بتواند به آموزش با کمک رایانه و کل تجربه یادگیری غنا ببخشد. در سال ۱۹۹۶ بیل کلینتون به این اشتیاق پاسخ داد و پیشنهاد اختصاص بودجه ای از جانب دولت فدرال را مطرح کرد به نحوی که فناوری رایانه ای و اینترنت تا سال ۲۰۰۰ به کلاس های درس وارد شود. کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۷ دو میلیارد دلار به صندوق سواد فناوری اختصاص داد و این بودجه کمک کرد تا درصد کلاس های متصل به اینترنت از ۳ درصد در سال ۱۹۹۴ به ۷۷ درصد در سال ۲۰۰۰ برسد. کمک هزینه های تلفیق اینترنت با آموزش بخش مهمی از قانون «هیچ کودکی نباید عقب بماند» بودند که جورج دبلیو بوش در ژانویه ۲۰۰۲ به امضا رساند.
بخشی از متن:
[1] Marketing
[2] Intelligence
[3] leone
[4] Eshlinger
[5] Neiser
[6] Micka
[7] Dugal
[8] Marketing Intelligence
.............................................
بخشی از منابع
منابع فارسی
1- ال دفت، ریچارد، 1389 ، مبانی تئوری و طراحی سازمان، مترجم علی پارسائیان، چاپ ششم، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی ، تهران ، ص 14 – 55 و 393- 408
2- الوداری، حسن، 1385 ،بازاریابی و مدیریت بازار، چاپ سوم، انتشارات دانشگاه پیام نور، تهران، ص 151-158
3- اعرابی ، محمد ،ایزدی داود ، 1383 ، استراتژی بازاریابی ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی
4- ببی،ارل. 1387، روش های پژوهش در علوم اجتماعی، مترجم رضا فاضل ،نشر سمت،چاپ پنجم: تهران، ص 230 - 339.
5- تارخ،محمد جعفر،1390،هوش رقابتی، چاپ اول، انتشارات دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی،تهران، ص5-40
6- حافظ نیا، محمد رضا، 1387،مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی،چاپ چهاردهم، انتشارات سمت،تهران،ص30 -45
7حسینی ،رضا ،1392، بررسی سیستم های اطلاعات بازاریابی و عناصر آن در فرآیند تصمیم گیری مدیران بانک های زنجان ،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان
8- درگی،پرویز،1389، هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی،چاپ اول،انتشارات رسا،تهران،ص 38-151
9 - دهدشتی،بحرینی زاده، زهره، منیجه،1389، تحقیقات بازاریابی،انتشارات سمت،تهران،ص 5-23.
بخشی از متن:
بخشی از متن:
مدیریت زنجیره تامین
مقدمه:
بی شک تولید کالا و خدمات یکی از شاخصهای توسعه جوامع انسانی و سلاح رقابتی موثر در توسعه و افزایش توان اقتصادی کشورها محسوب می شود . تولید تبدیل مواد اولیه و خام به کالای ساخته شده با استفاده از منابع سازمانی جهت ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان است که تمامی بخشهای عملیاتی و ستادی از مراحل اولیه تامین کالا، طراحی، تحقیق و توسعه، اداری ومالی، مهندسی، نگهداری و تعمیرات و ... در تامین اهداف تولید تاثیرگذارمی باشند.
لذا توجه به کیفیت ارائه محصولات و دستیابی به کیفیت موردتقاضای مشتریان همواره مورد توجه تولیدکنندگان و ارائه دهندگان کالا و خدمات می باشد . این مهم درسالهای اخیر با توسعه تجارت الکترونیک و افزایش رقابت جهانی وارتقاء دانش مشتریان درخصوص محصولات، کاهش طول عمر محصولات لزوم پاسخگویی به موقع به نیاز و خواست مشتریان و تولید سفارشی اهمیت موضوع را پیش از پیش نمایان ساخته است .
ارزیابی سطح کیفی تامین کنندگان کالا و خدمات به عنوان یک ضرورت و توجه به کیفیت در همان مراحل اولیه نیز می بایست یکی از توجهات و ملاحضات تولید قرار گیرد تا به کیفیت تهیه و تامین مایحتاج مورد نیاز تولید از همان مراحل اولیه توجه شود تا در سایه توجه به کیفیت از همان مبادی اولیه بتوانیم محصولات قابل قبول و مورد نیاز مشتری را تولید نمود .
صنعت نفت و بالاخص صنعت پالایش کشور، به عنوان یک صنعت مهم در تامین سوخت مورد نیاز کشور ، نیز از مفاهیم مورد اشاره شده جدا نبوده و همواره سعی در ارائه فراورده های مورد نیاز مشتریان داخلی خارجی با کیفیت های تعریف شده داخلی و بین المللی می باشند . اقدامی که همواره با حساسیت موضوع سعی در تولید با کیفیت و استفاده از دانش و فناوری روز و جهانی میسر خواهد بود. در این بین توجه به تامین کنندگان داخلی و خارجی که سعی در ارئه کالا و قطعات مورد نیاز این صنعت دارند نیز به عنوان یک اصل مورد توجه دست اندرکاران صنعت مهم کشور می باشد، که ارزیابی های کیفی تامین کنندگان در همان مراحل اولیه نه تنها می بایست به عنوان یک ضرورت باشد؛ بلکه باید به عنوان یک استراتژی در راس برنامه های تولید و عملیات قرار گیرد .
2-2-2- زنجیره تامین :
پیشرفتهای فن آوری، جهانی شدن بازارها و افزایش تعداد رقبا در رده جهانی، سازمانها را مجبور به توسعه و بهبود فرایندهای داخلی خود ساخته است؛ بطوریکه امکان رقابت در عرصه جهانی میسر گردد . این امر باعث گردید که شرکتها بیش از پیش جهت ارضاء نیازهای مشتریان و افزایش وفاداری مشتریان استراتژی بازار خود را به سمت طراحی کالا یا خدمات بر اساس سفارش[1]مشتریان متمرکز نمایند، تا نهایتاً محصولی تولید و روانه بازار نمایند که نیازمندیهای مشتریان را درهمان مراحل اولیه طراحی لحاظ کرده ودرحقیقت محصولی با سطح کیفی مناسب باصرف هزینه ای معقول تولید نمایند.
در بین سال های 1960 تا 1970 شرکت ها مجبور شدند تا جزئیات استراتژی های بازار خود را که بر ایجاد، تسخیر و حفظ مشتری متمرکز بود بهبود بخشند . آنها همچنین باید در مدیریت شبکه تمام شرکت های پیش ازخود که ورودی ها را تهیه می کنند ( به صورت مستقیم و غیرمستقیم ) و شبکه شرکت های بعد از خود که کار تحویل وخدمات پس از فروش را انجام می دهند، مشارکت کنند .ازاین رو مفهوم « زنجیره تامین » پدیدار شد . (سلیمانی شیری ؛1388)
با بهبود فرایندها و روشهای تولید و افزایش انعطاف پذیری در زمینه تولید محصولات و خدمات بر اساس نیازمندیهای مشتری و قابلیت پاسخگویی سریع به نیاز مشتریان مورد توجه شرکتها قرار گرفت؛ بطوریکه در دهه 1990 به موازات بهبود در توانمندیهای تولید ، مدیران صنایع درک کردند که مواد و خدمات دریافتی از تاٌمین کنندگان مختلف، تاثیر بسزایی در افزایش توانمندیهای سازمان به منظور برخورد با نیازهای مشتریان دارد .
این امر به نوبه خود تاثیر مضاعفی در تمرکز
سازمانها بر پایگاههای تامین[2]
و استراتژی های
منبع یابی بر جای نهاد . همچنین مدیران دریافتند که صرفاًتولید یک محصول کیفی کافی
نیست و در واقع عرصه محصولات با دکترین مورد نظر مشتری به موقع ، کجا ، چگونه) و
با کیفیت و هزینه مورد نظر آنها چالش جدیدی را برای سازمانهای تولیدی به وجود آورد
. در چنین شرایطی سازمانها دریافتند که این تغییرات در طولانی مدت برای مدیریت
سازمانها کافی نیست . آنها باید در مدیریت شبکه همه کارخانجاتی که ورودیهای سازمان
را به طور مستقیم و غیرمستقیم تامین می کردند . همچنین شبکه همه کارخانجات علاقمند
به تحویل و خدمات بعد از فروش محصول به مشتری، مشارکت می کردند . با چنین نگرشی
نظریه زنجیره تامین پای به عرصه وجود نهاد.
زنجیره تامین، تمامی اتفاقاتی که بر روی محصول رخ می دهد و شامل مراحل قبل از تولید تا مرحله پس از آن تعریف می شود . (از مواد اولیه تا تبدیل شدن به زباله) اصولاً زنجیره تامین چیزی بیش از تعریف فوق بوده یعنی جابجایی فیزیکی کالا " از زمین تا بازگشت دوباره به زمین " است . زنجیره تامین شامل اطلاعات، جابجایی پول و تخصیص سرمایه و تخصیص سرمایه هوشی یا همان چیزی که "کار فکری" نامیده می شود است .
بدلیل اینکه زنجیره تامین از فرایند ها تشکیل می گردد، بنابراین طیف وسیعی از فعالیتها شامل منابع یابی، تولید، حمل و نقل و فروش را در بر می گیرد . با این حال در جدول ذیل چند نمومه از تعاریفی که توسط صاحبنظران مدیرت تولید بیان شده است تشریح می گردد[1] Design To Order ( DTO )
[2] Supply Bases
..............................
« فهرست منابع و مآخذ »
1. اصغر پور، محمد جواد ؛" تصمیم گیری های چند معیاره " ؛ 1387 ؛ چاپ ششم ؛ تهران؛ انتشارات دانشگاه تهران
2. افرازه ، عباس ؛ "ارائه ی مدلی به منظور برقراری ارتباط ما بین مدیریت کیفیت و مدیریت کیفیت اطلاعات درزنجیره ی تامین" ، دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر؛ 1383؛ اولین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تامین
3. بایزیدی ، ابراهیم ؛ اولادی ، بهنام ؛ عباسی ، نرگس ؛ " تحلیل داده های پرسش نامه ای به کمک نرم افزار SPSS V.18 "؛ 1389؛ چاپ دوم ؛ تهران ؛ انتشارات عابد
4. براون ،جیمی و هارن ، جان و شیویان ، جیمز –" سیستمهای مدیریت تولید ( با نگرشی یکپارچه ) " ؛ 1381؛ ترجمه مهدی غضنفری و سروش صغیری ؛ چاپ دوم ؛ تهران ؛ انتشارات دانشگاه علم و صنعت
5. بها ، افسانه ؛ "بررسی روابط بینعناصر تسهیم اطلاعات و استراتژیهای رقابتی و عملکرد زنجیره تأمین در سازمان"؛ 1388؛ پایگاه مقالات علمی مدیریت ؛ صنعت خودرو ، ویژه نامه زنجیره تأمین ، نسخه شماره 16
6. جعفر نژاد ،احمد و شهائی ، بهنام –" مقدمه ای بر چابکی سازمانی و تولید چابک "؛1386؛ چاپ اول؛ تهران؛ انتشارات موسسه کتاب مهربان نشر
7. جعفر نژاد ، احمد ؛ اسماعیلیان،مجید ؛ ربیعه ، مسعود ؛ " ارزیابی و انتخاب تأمین کنندگان در زنجیره تأمین در حالت منبع یابی منفرد با رویکرد فازی " ؛ صص 128-153 ؛ 1386.
...........................
بخشی از متن:
پیش بینی و مدلهای پیش بینی
تعریف پیش بینی
در یک تعریف کلی، فرایند پیشگویی شرایط و حوادث آینده را پیشبینی نامیده و چکونگی انجام این عمل را پیشبینی کردن نامیده میشود (بوکوتا، 2002).
هر سازمانی جهت تصمیمگیری آگاهانه باید قادر به پیشبینی کردن باشد. از آنجایی که پیشبینی وقایع آینده در فرآیند تصمیمگیری در سازمان نقش عمده ای را ایفا می کند، پیشبینی کردن برای بسیاری از سازمانها و نهادها حائز اهمیت بالقوهای است. بنابراین بیشتر تصمیمات مدیریت در تمام سطوح سازمان به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به حالتی از پیشبینی آینده بستگی دارد.
در مدیریت استراتژیک، پیشبینی شرایط عمومی اقتصاد، نوسانات قیمت و هزینهی تغییرات تکنولوژی، رشد بازار و امثال آن در ترسیم آینده بلندمدت شرکت موثر است. به همین دلیل است که کنترل هر فرایند، منوط به پیشبینی رفتار دوره فرآیند در آینده است. برای مثال ممکن است که در یک دوره فرآیند دستگاهی بیش از حد معین کار کند و تعداد اقلام معیوب تولید شده افزایش یابد. بنابراین برای شناسایی به موقع این نقص باید از روش های مناسب پیشبینی استفاده نموده و نسبت به تصحیح و یا حذف آن با توجه به شرایط موجود اقدام نمود (ریفنس، 1997).
مدل های پیش بینی
ابزارهای عینی و ریاضی که برای پردازش و تجزیه و تحلیل دادهها مورد استفاده قرار میگیرند مدلهای پیشبینی نامیده میشوند. به عبارت دیگر، الگویی از یک واقعیت که ساده و کوچک شده و روابط بین متغیرهای آن واقعیت یا سیستم را نشان میدهد، مدل خوانده میشود. بنابراین، هنگامی که متغیرهای مورد نظر به صورتی منظم، ساده و قابل فهم در جهت اهداف پیشبینی در کنار یکدیگر قرار گرفتند و الگویی از روابط را بوجود آوردند، یک مدل پیشبینی شکل میگیرد.
سری های زمانی[1]
به روند مقادیر یک متغیر در طول زمان که به صورت دورههای زمانی با فواصل معین و یکسان تنظیم شدهاند سری زمانی گفته میشود. در تحلیل سری زمانی وضعیت تغییرات یک متغیر در گذشته مورد بررسی قرارگرفته و به آینده تعمیم داده میشود. به طور کلی مدلهایی که در تحلیل سریهای زمانی مورد استفاده قرار میگیرند به دو دسته مدلهای خطی و غیرخطی تقسیم میشوند.
مدلهای خطی مانند مدلهای باکس ـ جنکینز[2] و یکنواخت سازی نمایی برای سریهای زمانی خطی مناسب هستند، ولی در مدلسازی سریهای زمانی مالی و غیرخطی با مشکل مواجه میشوند.
مدلهای غیرخطی از قبیل مدلهای غیرکاهنده آستانهای، یک تابع غیرخطی خاص و از پیش تعیین شده را پیشبینی میکنند. به عبارتی تابع خطی مورد استفاده در این روشها مشخص است. نوع دیگر مدلهای غیر خطی شبکههای عصبی مصنوعی هستند که می توانند هر تابعی را تخمین بزنند و فرایندهای با رفتار ناشناخته را مدل نمایند.
سریهای زمانی بدنبال مقادیر یک صفت متغیر در طول زمان هستند. مشاهدات عموما باید در تاریخهای معین یعنی در فواصل زمانی تقریبا ثابت به عمل آیند. مقادیر یک صفت متغیر ممکن است مربوط به یک لحظه زمانی و یا مربوط به یک فاصله یا دوره زمانی باشد. که در حالت اول سری زمانی را لحظهای و در حالت دوم سری زمانی را دورهای و یا فاصلهای مینامند. قیمت سهام شرکتها در آخرین روز ماه و ماههای متوالی و همچنین تعداد بهره برداریهای کشاورزی در سالهای متوالی از نوع سریهای زمانی لحظهای است و حجم بازرگانی خارجی در سالهای متوالی و تعداد نامههای پست شده در ماههای متوالی و یا سالهای متوالی از نوع سریهای زمانی دورهای یا فاصلهای می باشند.
مطالعه سریهای زمانی در اکثر رشتهها مانند جامعه شناسی، بازرگانی، زیستشناسی، زمینشناسی و به خصوص زمینه مسائل اقتصادی پیشرفت فراوان داشته و از نظر آمارشناسان اقتصادی نه تنها تشریح وضع فعلی درباره مسائل اقتصادی، ضروری است، بلکه پیشبینی وضع برای آینده نزدیک و دور نیز ضروری است. بدیهی است هیچ پیشبینی بدون اطلاع از گذشته نمیتواند به عمل آید و تهیه سریهای زمانی به منظور تامین اطلاع و آشنایی نسبت به گذشته است.
مدل باکس ـ جنکینز[3]
مدل باکس ـ جنکینز یا آریما[4] عبارتست از برازاندن یک الگوی میانگین متحرک[5] تلفیق شده با خودرگرسیو[6] به مجموعه دادهها و بدست آوردن الگوی ریاضی شرطی در یک سری زمانی است. یک مدل آریما سه جزء دارد (خالوزاده، 1999).
1- خود رگرسیو
2- میانگین یکپارچه[7]
3- میانگین متحرک
شبکههای عصبی مصنوعی پدیدهای جدید هستند که در بسیاری از علوم و مهندسی استفاده میشود. ساختار این شبکهها به صورتی است که از عملکرد سیستم اعصاب انسان تقلید میکند و مشابه نرونهای عصبی انسان، دادهها را دریافت، پردازش و منتقل میکند. روشهای یادگیری و آموزشی که برای شبکههای عصبی مصنوعی بکار میرود بر اساس سیستم یادگیری و اعصاب انسان است و در واقع کاملترین الگو برای ابداع روشهای یادگیری انسان است. شبکههای عصبی مصنوعی برای اولین بار در سال 1965 میلادی توسط محققین علوم طبیعی معرفی گردید. در مدل بیولوژیکی که توسط آنها ارایه شد در هر نرون محاسبات ریاضی انجام میشود و در حین آموزش شبکه، مقادیر وزنهای ارتباطی یا پارامترهای محاسباتی تغییر میکنند بصورتی که نهایتا شبکه عصبی بتواند عمل مورد نظر را بطور صحیح انجام دهد.
در ادامه ابتدا شبکه عصبی و به طور خاص شبکه عصبی پروسپترون چند لایه و کاربردهای آن و همچنین چگونگی آموزش آن تشریح میشود.
در حالت کلی یک شبکهعصبی ساختاری مشابه با شکل 2-3 دارد. در این شکل هر گره نماینده یک سلول عصبی مصنوعی است. اطلاعات از طریق گرههای لایه ورودی به شبکه وارد میشود. این ورودیها از طریق رابطها به گرههای لایههای پنهان منتقل شده و بعد از پردازش از طریق لایههای مختلف از گرههای لایه خروجی خارج میشوند. یک شبکه عصبی مصنوعی، مجموعهای از نرونهای[1] به هم متصل در لایههای مختلف است که اطلاعاتی را برای یکدیگر ارسال میکنند. اولین لایه در سمت چپ در شکل لایه ورودی است و لایه آخر نیز لایه خروجی نامیده میشود. دادهها در لایه ورودی وارد میشود.
تمام لایههای شبکه عصبی به جزء لایه ورودی کار پردازش را انجام داده و در نهایت خروجی بدست میآید.
[1] -Neuron
[1] -Time series
[2] -Box-Jenkins
[3] - Box & Jenkins
[4] - Autoregressive- IntegratedMoving Average
[5] - Moving Average
[6] - Autoregressive
[7] -Integrated Average
1. آذر، عادل؛ افسر، امیر، (1385)، " مدل سازی پیشبینی قیمت سهام با رویکرد شبکههای عصبی فازی" ، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی ،40، 67-93.
2. آقایاری، زهره، (1385)، بررسی عوامل موثر بر جذب منابع استان تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده مدیریت.
3. احسان، قراچه احمدی، (1385)، "ارایه یک مدل شبکه عصبی برای پیشبینی قیمت ماهانه نفت خام با در نظر گرفتن شوکهای نفتی" پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
4. البرزی، محمود ، (1380)، "آشنایی با شیکههای عصبی"، انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف.
5. بهمند، محمد، بهمنی محمود، (1374)، بانکداری داخلی 1 ، انتشارات موسسه بانکداری اسلامی.
6. ابونوری اسماعیل، سپانلو هادی، (1384). "تجزیه و تحلیل آثار عوامل درون سازمانی بر جذب سپرده بانکی"، دانشوررفتاردانشگاه شاهد، 14، 48-63.
7. بابایی النا، (1382)" بررسی عوامل موثر بر مانده سپردههای بانکهای تجاری با تاکید بر سپردههای بانک ملی"، پژوهش نامه اقتصادی، 2، 32-57.
8. پور کاظمی ، محمد حسین ، افسر ، امیر ، نهاوندی ، بیژن ، (1384)" مطالعه تطبیقی روشهای خطی ARIMA و غیرخطی شبکههای عصبی فازی در پیشبینی تقاضای اشتراک شهری"، مجله تحقیقات اقتصادی ،71، 52-75.
......................
بخشی از متن:
[1] Nanderam
..............................
بخشی از منابع :
منابع فارسی
موسوی، سیداحمد، شاه ویسی، فرهاد و رضایی، فرزین (1397). تبیین الگوی ایفای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و تأثیر آن بر کیفیت سود. تحقیقات حسابداری و حسابرسی، دوره 10. شماره 39. صص 167-188.
شهسواری، معصومه و سلمانی، رسول (1397). بررسی پیامدهای اقتصادی مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها (با تأکید بر کارایی سرمایه گذاری(، دوره 73، شماره 27. صص 255-240.
ابراهیمی، ابوالقاسم و علوی، سیدمسلم (1396) اثر ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی بر ترجیح برند با استفاده از طرح چهارگروهی سالومون. چشم انداز مدیریت بازرگانی. دوره 16. شماره 2. صص 13-31.
وکیلی فرد، حمیدرضا و حسین پور، فاطمه. (1396) بررسی اثر شدت نگرش مذهبی حسابداران بر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت. حسابداری ارزشی و رفتاری. دوره 2، شماره 3. صص 185-214.
اکبری، مرتضی و فهام، الهام. (1395). بررسی نقش ارزش های فردی و اخلاق کسب و کار در مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی در بنگاه های بخش کشاورزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 2، شماره 1. صص 197-209.
طالبی، ابوتراب و خوشبین، یوسف (1391) مسئولیت پذیری اجتماعی جوانان. فصلنامه علوم اجتماعی. دوره 1، شماره 59. صص 207-240.
........................