مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی
دسته: تربیت بدنی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 347 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 85
پژوهش کارشناسی ارشد تربیت بدنی مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی
پژوهش کارشناسی ارشد تربیت بدنی مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی
بسیار کامل و آماده صحافی
عنوان صفحه
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه........................................................................................................... 2
بیان مسئله...................................................................................................... 4
ضرورت و اهمیت تحقیق....................................................................................... 6
اهداف تحقیق................................................................................................... 8
فرضیات تحقیق.................................................................................................. 8
محدودیتهای تحقیق............................................................................................ 9
واژهها و اصطلاحات............................................................................................ 9
فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات تحقیق
مقدمه......................................................................................................... 12
تعریف توجّه.................................................................................................... 12
تاریخچۀ توجّه.................................................................................................. 13
نظریههای توجّه................................................................................................ 14
کانون توجّه..................................................................................................... 19
شیوههای توجّه............................................................................................... 19
ویژگیهای توجّه................................................................................................ 20
هوشیاری و توجّه.............................................................................................. 21
توجّه انتخابی................................................................................................... 22
توجّه و سطح مهارت.......................................................................................... 22
رابطه توجّه و سطح مهارت................................................................................... 22
رابطۀ توجه و اجرا.............................................................................................. 23
دستورالعملهای آموزشی و توجّه........................................................................... 24
تصویرسازی ذهنی چیست.................................................................................. 25
چگونگی انجام تصویرسازی ذهنی......................................................................... 26
انواع تصویرسازی ذهنی..................................................................................... 26
موارد استفاده از تصویرسازی ذهنی و آثار آن........................................................... 29
نظریه های تصویرسازی ذهنی............................................................................ 31
شیوه های توسعۀ برنامه تمرین تصویرسازی ذهنی................................................... 38
کاربردهای تصویرسازی ذهنی............................................................................. 39
افزایش مهارت های روانشناختی......................................................................... 39
تحقیقات مربوط به توجّه..................................................................................... 41
تحقیقات مربوط به تصویرسازی ذهنی..................................................................... 53
تحقیقات مربوط به تصویرسازی کانون توجّه............................................................... 62
نتیجه گیری.................................................................................................... 64
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه........................................................................................................... 67
روش تحقیق.................................................................................................... 67
جامعه و نمونۀ آماری.......................................................................................... 67
متغیّرهای تحقیق.............................................................................................. 67
ابزار اندازهگیری و روش جمع آوری اطلاعات............................................................... 68
روش اجرای تحقیق............................................................................................ 72
روش آماری و شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات.............................................................. 75
تجزیه و تحلیل اطلاعات و یافته های تحقیق فصل چهارم:
مقدمه.......................................................................................................... 77
توصیف داده ها................................................................................................ 78
آزمون فرضیۀهای آماری...................................................................................... 80
فرضیۀ اول...................................................................................................... 80
فرضیۀ دوم..................................................................................................... 81
فرضیۀ سوم.................................................................................................... 82
فرضیۀ چهارم.................................................................................................. 83
فرضیۀ پنجم.................................................................................................... 84
فرضیۀ ششم................................................................................................. 85
فصل پنچم: بحث ونتیجه گیری
مقدمه.......................................................................................................... 87
نتایج تحقیق.................................................................................................... 87
بحث ونتیجه گیری داده های تحقیق...................................................................... 88
پیشنهادات پژوهشی........................................................................................ 91
پیشنهادات آموزشی......................................................................................... 91
فهرست جداول صفحه
جدول 1-3 : نوع فعالیتهای گروههای سه گانه پژوهش...............................................73
جدول 2-3 : طرح کلّی روش اجرای تحقیق............................................................. 74
جدول 1-4 : اطلاعات توصیفی گروهها در تکلیف ردیابی.......................................... 78
جدول 2-4 : اختلاف نمرۀ پیش آزمون و پس آزمون گروه تصویرسازی توجّه درونی در مرحلۀ فراگیری ....... 80
جدول 3-4 : اختلاف نمرۀ پیش آزمون و پس آزمون گروه تصویرسازی توجّه بیرونی در مرحلۀ فراگیری .......81
جدول 4-4 : نمرۀ تفاضل پیش آزمون از پس آزمون گروههای سه گانه.............................. 82
جدول 5-4 : اختلاف نمرۀ پس آزمون و آزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه درونی در مرحلۀ یادداری..... 83
جدول 6-4 : اختلاف نمرۀ پس آزمون و آزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه بیرونی در مرحلۀ یادداری ... 84
جدول 7-4 : نمرۀ تفاضل پس آزمون از آزمون یادداری گروههای سه گانه....................... 85
فهرست نمودارها صفحه
نمودار 1-4 : نمودار میانگین سن آزمودنی ها در گروههای سه گانه................................. 79
نمودار2-4 : نمودار میانگین نمرۀMIQ _R آزمودنی ها در گروههای سه گانه........................ 79
نمودار3-4 : اختلاف نمرۀ پیش آزمون و پس آزمون گروه تصویرسازی توجه درونی در مرحلۀ فراگیری .......... 80
نمودار 4-4 : اختلاف نمرۀ پسآزمون وآزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه درونی در مرحلۀ یادداری ........ 81
نمودار 5-4 : اختلاف نمرۀ پیش آزمون و پس آزمون گروه تصویرسازی توجه بیرونی در مرحلۀ فراگیری ........ 82
نمودار 6-4 : اختلاف نمرۀ پسآزمون وآزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه بیرونی در مرحلۀ یادداری ....... 83
نمودار 7-4 : رونـد پـیشرفت گـروهها در طی مراحل پیشآزمون و پسآزمون در تکلیف ردیابی...... 84
نمودار8-4: رونـد پـیشرفت گـروهها در طی مراحل پسآزمون و آزمون یادداری در تکلیف ردیابی ...85
فهرست شکل ها صفحه
شکل 1-2 : استفاده از توجّه در مراحل مختلف پردازش بر اساس تئوریهای مختلف تک کانالی... 16
شکل 2-2 : مقدار بالقوۀ منابع پردازش و ساختار آنها از منابع پردازشی در توجّه ویکنز و
همکاران 1984....................................................................................... 18
شکل 1-3 : صفحۀ نمایش نرمافزار با امکانات مربوط.......................................... 69
شکل 2-3 : وارد کردن مشخصات فردی آزمودنیها............................................ 69
شکل 3-3 : مشخصات کامل آزمون ایجاد شده.............................................. 70
شکل 4-3 : ایجاد مراحل مختلف (فراگیری، یادداری) ...................................... 70
شکل 5-3 : اجرای آزمون و نتیجۀ پایانی آن................................................... 71
شکل 6-3 : انتقال و ذخیرۀ اطلاعات بهدست آمده در نرم افزا.............................. 71
شکل 7-3 : تصویر دستگاه تعقیب سنج.......................................................... 72