پروپوزال پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی

پروپوزال پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاویدسته: رشته فناوری اطلاعات (IT) 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 74 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 58 

هدف از این پروپوزال پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی می باشد

قیمت فایل فقط 25,000 تومان

خرید

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی

چکیده :
به دلیل بازار رقابتی شدیدی که امروزه در تجارت الکترونیک وجود دارد شرکت های تجاری در تلاش هستند تا شرایط مدیریت ارتباط با مشتری را هرچه بیشتر بهبود بخشند تا بتوانند مشتریان فعلی را حفظ و دیگر مشتریان را هم جذب کنند.به همین خاطر است که شرکت هایی که کالاهای خود را بصورت اینترنتی به فروش می رسانند به دنبال این هستند تا تبلیغات کالاهایشان بر اساس ترجیحات فردی مشتریان باشد، یعنی تبلیغات را برای هر مشتری شخصی سازی کنند.
برای شخصی سازی تبلیغات شرکت ها باید اطلاعاتی در مورد رفتار خرید پیشین مشتریانشان کسب کنند و بعد از آن این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند رفتار خرید آتی مشتریان را پیش بینی کنند. تکنیک داده کاوی ابزاری است که می تواند به شرکت ها کمک کند تا بتوانند اطلاعات رفتار خریدهای پیشین مشتری را تجزیه و تحلیل کرده و قوانینی را استنتاج کنند که برای پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری مفید باشند و بر طبق آن بتوانند راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای مشتریان را برپا کنند.
ما در تحقیق خود از داده های جمع آوری شده از مشتری، که رفتار خریدهای پیشین مشتری هستند، استفاده کرده و با بکارگیری روش تاخر، تناوب و مالی ارزش مشتریان را برای شرکت مشخص کردیم.سپس برای خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها، بصورت موازی از الگوریتم خوشه بندی K-Means و K-Harmonic Means استفاده کردیم سپس از الگوریتم استقرایی که یکی از الگوریتم های کشف قوانین وابستگی است استفاده کردیم و تکنیک قوانین وابستگی را بر روی داده های مربوط به هر یک از خوشه هایی که توسط K-Means مشخص شده اند بکار گرفتیم. با استفاده از قوانین بدست آمده از هر خوشه راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای هر خوشه از مشتریان را مشخص کردیم. برای هر مشتری علاوه بر قوانین مربوط به خوشه اصلی که به آن تعلق دارد از قوانین خوشه های دیگری که درجه تعلق مناسبی نسبت به آنها دارد نیز برای تعیین راهبردهای شخصی سازی تبلیغات استفاده کردیم تا بدین ترتیب تعداد تبلیغات پیشنهادی که مطابق با علایق مشتری است را بیشتر کنیم.
کلمات کلیدی:

تکنیک های داده کاوی

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری

خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها


فهرست مطالب:
فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق
  1-1: مقدمه .......................................................................................................... 2
  1-2: بیان مسئله .................................................................................................. 3
 1-3: هدف تحقیق ................................................................................................ 4
1-4: اهمیت تحقیق ............................................................................................... 6
1-5: ساختار تحقیق .............................................................................................. 7
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1: مقدمه ......................................................................................................... 40
3-2: اطلاعات مجموعه داده ها و آماده سازی داده ................................................ 42
3-3: تعیین ارزش مشتری ................................................................................... 44
3-4: استفاده از تکنیک های داده کاوی ............................................................... 48
3-5: رهیافتی برای شخصی سازی تبلیغات .......................................................... 56
3-6: روش ارزیابی ............................................................................................. 59
منابع ................................................................................................................ 
فهرست شکل ها:
شکل 3-1 : فرایند شخصی سازی تبلیغات توسط داده کاوی ................................................... 41
شکل 3-2 : قالب کاری سیستم ارائه تبلیغ در سایت .................................................................. 58 
فهرست جدول ها:
جدول 3-1 : مشخصات کالاهای موجود ........................................................................................ 43 
جدول 3-2 : ارزش گذاری معیار Recency ................................................................................ 46 
جدول 3-3 : ارزش گذاری معیار Monetary ............................................................................ 47
جدول 3-4 : مثال نحوه تخصیص RFM ........................................................................................ 48

قیمت فایل فقط 25,000 تومان

خرید

برچسب ها : پروپوزال پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی , شخصی سازی تبلیغات اینترنتی ,شخصی سازی تبلیغات شرکتها , شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با تکنیک داده کاوی , مدلی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با تکنیک داده کاوی , بکارگیری روشهای داده کاوی در شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی , پروپوزال شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی , نمونه پروپوزال داده کاوی , پروپوزال شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی