مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی

مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابیدسته: تربیت بدنی 
بازدید: 2 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 347 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 85 

پژوهش کارشناسی ارشد تربیت بدنی مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی

خرید

پژوهش  کارشناسی ارشد تربیت بدنی مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی

بسیار کامل و آماده صحافی

عنوان                                                                                                         صفحه

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه........................................................................................................... 2

بیان مسئله...................................................................................................... 4

ضرورت و اهمیت تحقیق....................................................................................... 6

اهداف تحقیق................................................................................................... 8

فرضیات تحقیق.................................................................................................. 8

محدودیت­های تحقیق............................................................................................ 9

واژه­ها و اصطلاحات............................................................................................ 9

فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات تحقیق

مقدمه......................................................................................................... 12

تعریف توجّه.................................................................................................... 12

تاریخچۀ توجّه.................................................................................................. 13

نظریه­های توجّه................................................................................................ 14

کانون توجّه..................................................................................................... 19

شیوه­های توجّه............................................................................................... 19

ویژگی­های توجّه................................................................................................ 20    

هوشیاری و توجّه.............................................................................................. 21

توجّه­ انتخابی................................................................................................... 22

توجّه و سطح مهارت.......................................................................................... 22

رابطه توجّه و سطح مهارت................................................................................... 22

رابطۀ توجه و اجرا.............................................................................................. 23

دستورالعمل­های آموزشی و توجّه........................................................................... 24

تصویرسازی ذهنی چیست.................................................................................. 25

چگونگی انجام تصویرسازی ذهنی......................................................................... 26

انواع تصویرسازی ذهنی..................................................................................... 26

موارد استفاده از تصویرسازی ذهنی و آثار آن........................................................... 29

نظریه­ های تصویرسازی ذهنی............................................................................ 31

شیوه­ های توسعۀ برنامه تمرین تصویرسازی ذهنی................................................... 38

کاربردهای تصویرسازی ذهنی............................................................................. 39

افزایش مهارت­ های روان­شناختی......................................................................... 39

تحقیقات مربوط به توجّه..................................................................................... 41

تحقیقات مربوط به تصویرسازی ذهنی..................................................................... 53

تحقیقات مربوط به تصویرسازی کانون توجّه............................................................... 62

نتیجه­ گیری.................................................................................................... 64

 

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه........................................................................................................... 67

روش تحقیق.................................................................................................... 67

جامعه و نمونۀ آماری.......................................................................................... 67

متغیّرهای تحقیق.............................................................................................. 67

ابزار اندازه­گیری و روش جمع­ آوری اطلاعات............................................................... 68  

روش اجرای تحقیق............................................................................................ 72

روش آماری و شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات.............................................................. 75

 

تجزیه و تحلیل اطلاعات و یافته­ های تحقیق فصل چهارم:

مقدمه.......................................................................................................... 77

توصیف داده ­ها................................................................................................ 78

آزمون فرضیۀهای آماری...................................................................................... 80

فرضیۀ اول...................................................................................................... 80

فرضیۀ دوم..................................................................................................... 81

فرضیۀ سوم.................................................................................................... 82

فرضیۀ چهارم.................................................................................................. 83

فرضیۀ پنجم.................................................................................................... 84

فرضیۀ ششم................................................................................................. 85

فصل پنچم: بحث ونتیجه­ گیری

مقدمه.......................................................................................................... 87

نتایج تحقیق.................................................................................................... 87

بحث ونتیجه­ گیری داده­ های تحقیق...................................................................... 88

پیشنهادات پژوهشی........................................................................................ 91

پیشنهادات آموزشی......................................................................................... 91

 

فهرست جداول                                                                                         صفحه

جدول 1-3 : نوع فعالیت­های گروه­های سه­ گانه پژوهش...............................................73

جدول 2-3 : طرح کلّی روش اجرای تحقیق............................................................. 74

جدول 1-4 : اطلاعات توصیفی گروهها در تکلیف ردیابی.......................................... 78

جدول 2-4 : اختلاف نمرۀ پیش­ آزمون و پس ­آزمون گروه تصویرسازی توجّه درونی در مرحلۀ فراگیری ....... 80

جدول 3-4 : اختلاف نمرۀ پیش­ آزمون و پس ­آزمون گروه تصویرسازی توجّه بیرونی در مرحلۀ فراگیری .......81

جدول 4-4 : نمرۀ تفاضل پیش ­آزمون از پس­ آزمون گروه­های سه­ گانه.............................. 82

جدول 5-4 : اختلاف نمرۀ پس ­آزمون و آزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه درونی در مرحلۀ یادداری..... 83

جدول 6-4 : اختلاف نمرۀ پس ­آزمون و آزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه بیرونی در مرحلۀ یادداری ... 84

جدول 7-4 : نمرۀ تفاضل پس ­آزمون از آزمون یادداری گروه­های سه­ گانه....................... 85

 

فهرست نمودارها                                                                                     صفحه

 

نمودار 1-4 : نمودار میانگین سن آزمودنی­ ها در گروه­های سه­ گانه................................. 79

نمودار2-4 : نمودار میانگین نمرۀMIQ _R  آزمودنی ­ها در گروه­های سه­ گانه........................ 79

نمودار3-4 : اختلاف نمرۀ پیش آزمون و پس آزمون گروه تصویرسازی توجه درونی در مرحلۀ فراگیری .......... 80

نمودار 4-4 : اختلاف نمرۀ پس­آزمون وآزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه درونی در مرحلۀ یادداری ........ 81

نمودار 5-4 : اختلاف نمرۀ پیش آزمون و پس آزمون گروه تصویرسازی توجه بیرونی در مرحلۀ فراگیری ........ 82

نمودار 6-4 : اختلاف نمرۀ پس­آزمون وآزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه بیرونی در مرحلۀ یادداری ....... 83

نمودار 7-4 : رونـد پـیشرفت گـروه‌ها در طی مراحل پیش­آزمون و پس­آزمون در تکلیف ردیابی...... 84

نمودار8-4: رونـد پـیشرفت گـروه‌ها در طی مراحل پس­آزمون و ­آزمون یادداری در تکلیف ردیابی ...85

 

فهرست شکل­ ها                                                                               صفحه

         

 شکل 1-2 : استفاده از توجّه در مراحل مختلف پردازش بر اساس تئوری­های مختلف تک ­کانالی... 16

شکل 2-2 : مقدار بالقوۀ منابع پردازش و ساختار آن­ها از منابع پردازشی در توجّه ویکنز و

همکاران 1984....................................................................................... 18

شکل 1-3 : صفحۀ نمایش نرم­افزار با امکانات مربوط.......................................... 69

شکل 2-3 : وارد کردن مشخصات فردی آزمودنی­ها............................................ 69

شکل 3-3 : مشخصات کامل آزمون ایجاد شده.............................................. 70

شکل 4-3 : ایجاد مراحل مختلف (فراگیری، یادداری) ...................................... 70

شکل 5-3 : اجرای آزمون و نتیجۀ پایانی آن................................................... 71

شکل 6-3 : انتقال و ذخیرۀ اطلاعات به­دست آمده در نرم­ افزا.............................. 71

شکل 7-3 : تصویر دستگاه تعقیب­ سنج.......................................................... 72

خرید